Friday, June 12, 2015

Terbaik!! Ini Kisah Hisao Dan Kura-Kura Besar Bon-Chan

TOKYO, 12 Jun – Seorang lelaki Jepun menarik perhatian orang ramai apabila dia dan binatang peliharaannya, iaitu seekor kura-kura besar menjadi viral di internet apabila mereka berdua berjalan-jalan di sekitar Tokyo, Jepun. Beliau seorang Pengarah Pengebumian Mitani Hisao memberitahu kura-kura itu sudah dipelihara dan dijaganya selama 19 tahun, dan ia dianggap sebagai anak kepada Hisao. Hisao berkata, kura-kura berasal dari Africa itu pada mulanya hanya bersaiz kecil kira-kira 5cm ketika membelinya dari sebuah kedai haiwan peliharaan. “Saya tidak pernah mempunyai anak, tetapi 19 tahun lepas isteri saya tertarik dengan seekor kura-kura kecil dan terus mahu mendapatkannya seperti satu hubungan yang kuat. “Saya tidak boleh meninggalkan kedai itu tanpa kura-kura itu,” katanya. Jadi mereka membeli kura-kura berkenaan yang dinamaka Bon-chan. “Kami tidak sangka ia akan membesar sehingga sebegini rupa,” gurau Hisao. Bon-chan kini merupakan seekor kura-kura dewasa yang berukuran 75cm dan beratnya ialah 70kg. Selama bertahun-tahun, hubungan kedua-duanya antara Hisao dan Bon-chan semakin kuat. Mereka biasanya berjalan bersiar-siar bersama, berkongsi rahsia dan juga berpakaian sedondon sekali sekala. “Bon-chan ialah satu-satunya nyawa di dalam keluarga yang mendengar cakap saya, jadi saya sentiasa bersamanya sepanjang masa. “Saya hanya panggil namanya dan dia akan datang pada saya, dia tahu segala-galanya rahsia kotor saya, saya akan menghadapi masalah besar jika Bon-chan tahu bercakap,” katanya. Menurut Hisao, dia membawa Bon-chan bersiar selala tiga kali seminggu, dan kura-kura itu begitu menyukainya.
Kura-kura itu sudah pun ada laluan sendiri iaitu kira-kira selama sejam setengah perjalanan. “Saya boleh bersabar, tapi Bon-chan tidaklah terlalu perlahan, dia sudah menghafal laluan itu dan ingatannya kuat, jadi saya yang kebanyakannya mengikutnya. “Kami bersiar-siar di kawasan kejiranan ini, dan kami agak terkenal di sini. “Jika ada perempuan comel melintasi kami, Bon-chan akan mula mengikuti perempuan itu,” kata Hisao. Dalam perjalanan mereka bersiar-siar, Hisao akan membawa bersama beg berisi lobak merah, kobis, beg plastik untuk mengutip najis Bon-chan dan sebotol air untuk membasuh air kencing kura-kura itu di kaki lima.

0 comments:

Post a Comment

loading...

Popular Posts

Recent Posts

Blog Archive

Powered by Blogger.