Tuesday, May 19, 2015

Melly Goeslow Jawab Kritikan Hijab Pasu Bunga?

Penyanyi dan komposer ternama indonesia, Melly Goeslaw telah tampil dengan imej baru dengan mengenakan hijab bermula tahun lalu. Semakin ayu selepas memakai tudung, Melly sering tampil dengan gaya hijab tersendiri. Namun begitu, penampilan hijab Melly dihentam ramai peminat baru-baru ini. Menerusi sebuah gambar yang dimuatnaik Melly di laman Instagram miliknya pada minggu lalu, Melly mengenakan hijab dengan gaya yang sedikit pelik. Menerusi gambar tersebut, ramai peminat meninggalkan komen negatif terhadap bentuk hijab yang digayakan oleh Melly. Ada juga yang berfikiran positif dan menganggap gaya hijab tersebut hanya digayakan untuk sesi fotografi sahaja. Lebih teruk lagi, ada antara peminat yang menggelarkan gaya hijab yang dipakai oleh Melly merupakan gaya hijab pasu bunga. Menjawab kritikan dan hentaman peminat, Melly memuat naik sekeping gambar dengan kapsyen yang berbunyi, “Saya bukan wanita berhijab, saya hanya wanita yang sangat bahagia menutup bahagian-bahagian tubuh saya yang sebaiknya ditutup dan belum memenuhi syarat-syarat seperti wanita berhijab. Saya senang menutup rambut dan leher saya dengan kain atau bahan-bahan lain yang lazim mahupun tak lazim dipakai di rambut. Jika wanita berhijab adalah wanita yang paling dianggap betul dalam banyak hal, maka itu masih jauh dari diri saya,” tulis Melly.
– Murai

0 comments:

Post a Comment

loading...

Popular Posts

Recent Posts

Blog Archive

Powered by Blogger.